Jag kan inte minnas..

Jag kan inte minnas när jag sov en hel natt sist..Nej det är faktiskt helt omöjligt att komma ihåg :/ Ni som tror att man som gravid kommer att sova toppen och alltid vara utvilad och harmonisk och kunna vara fullt utvilad fram till förlossningen..Ja, ni kan ju bara fortsätta att drömma ni:) 

I början var det allt kissande som tvingade upp mig om nätterna. Nu är det en kombination av tryck på blåsan, kissnödighet, sammandragningar som gör magen stenhård och förvärkar som väcker mig flera ggr per natt. Vissa kommer säkert lindrigare undan och vissa har det kanske ännu värre..Och till de som faktiskt får sova varje natt säger jag.. Grattis!:)

Men samtidigt har jag ju tid att vila på dagarna, man får ta sig tid helt enkelt och försöka anpassa sig efter vad kroppen orkar med. Och nu när min kropp ändå är inställd på att vakna flera ggr varje natt så kanske det inte blir så superjobbigt i början när barnet väcker oss. Jag hoppas att det kommer vara så iaf! Men vad vet jag??:)

Nu är vi inne på de första timmarna på den sista dagen av året. Och känslan säger mig att vi kommer få en liten januaribebis..Håller tummarna för det!!

Hoppas ni som läser får en bra sista dag på 2009!! Kramis..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0