allt möjligt..

Hejsan!

Dags för lite uppdatering igen..

I onsdags åkte jag och Vincent till Ronneby. Jag, mamma och Vincent besökte mormor på sjukhuset i Karlskrona. Hon var oväntat pigg trots att hon har cancer i hela kroppen..Men det är så sorgligt att se henne tyna bort..Idag hade de vårdplanering och det är bestämdes att hon ska få komma till ett boende i Jämjö. Det var vad hon ville, så det känns bra att det blir så..

Sen på kvällen när vi kom hem beställde mamma kinamat till oss..Den natten hade jättesvårt att sova. Låg och vred och vände på mig fram till kl 2 då jag gick upp för att äta lite. Sen somnade jag vid typ 3..Vincent som däremot sovit hela natten vaknade vid 6 tiden, så det blev inte mkt sömn..

På torsdagen träffade jag min kompis Charlott. Vi lunchade ihop på "Ronneby Café & matsalar". Var jätteskoj att träffa Charlott igen:) Vincent var så lugn och snäll hela tiden trots att vi satt där i nästan två timmar och snackade. Efter att vi ätit gick vi i några affärer. Jag köpte en ny våroverall i jeanstyg till Vincent och två söta pyjamaser. På kvällen åt jag sedan mammas goda fiskgratäng:)

På fredagen gick jag en tidig promenad med Vincent på Hulta. Det tog typ en timme. Sen vid lunchtid kom pappa hem. Vi åt lite mat och pappa fixade med sitt modellflygplan i köket. Sen var det dags för mig och Vincent att åka till sjukhuset och besöka mormor igen. Caroline och Emilia kom dit samtidigt som oss. Vi var där i ca 2 timmar innan vi åkte hem till Kalmar igen..´

På fredagen kollade Kim och jag på Lets Dance här hemma och hade det mysigt. På lördagen tog vi det lugnt och orkade inte laga mat. Så vi gick till Giraffen och åt lunch på restaurangen där. En gammal tant tyckte att Vincent var så söt så.. Och hon tyckte att han hade mycket hår. Jo, det har man ju hört nu typ 1000 ggr =) Det är mer regel än undantag nu att folk kommenterar Vincents hår och hur mycket hår han har! Haha!

Idag har Mia J varit här en stund. Har även gått en promenad, rensat i lite lådor och slängt en hel del..Det behövdes verkligen för jag är en mästare på att spara på saker. Är så löjligt nostalgisk av mig, men med Kims stöd lyckades jag kasta massa som låg i lådorna i sovrummet:)

På fredag ska Kim och jag bjuda Mia och Mats på tre rätters. Det ska bli kul! Jag är ju inte så jätteintresserad av matlagning, dels för att jag är rätt dålig på det och dels för att jag oftast är för rastlös för att laga något som tar tid..Men nu ska jag försöka bli bättre och lära mig mer.. Ikväll bestämde vi tillsammans vad det blir på menyn:)

Förresten, dopet börjar ju närma sig..Vincent ska döpas den 24 april i Slottskyrkan här i Kalmar. Igår beställde vi en dopdräkt på internet från Danmark. Den är supersöt och väldigt speciell. Ska bli kul att se gästernas rekationer när de ser Vincent. För han kommer inte ha någon traditionell dopklänning:) Maten till dopet ska vi beställa hos Maxi i Kalmar och doptårtan kommer vi nog också att beställa. Imorgon ska vi kolla på lokalen där mottagningen och middagen ska vara efter kyrkan.

Nu ska jag fortsätta att kolla på Spårlöst..Vincent somnade för en timme sen:)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0