Helgen...

I helgen har det hänt en hel del..

I fredags rände jag runt lite på stan med Vincent och sen var det dags att handla till kvällen. Mia och Mats kom nämligen hit på tre rätters middag vid 19. Vi åt, spelade lite Wii och kollade självklart på Lets dance-finalen=) Var en trevlig kväll!

I lördags var Susanne och Tova här och gosade med Vincent. Han fick en söt body med texten "prins" på av sin snälla farmor:) Vi åt lasagne, sallad och frallor och tog det mest lugnt. Lite senare tog Kim och jag en promenad runt Skälby. Sen badade Kim lille plutten i baljan och sen hade vi myskväll..

Igår var Mia, Lina, jag och Vincent på Café Dream och fikade. Lina hade köpt en påskpresent till lillprinsen, så gulligt. En body, ett par byxor och två nappar. Det var mysigt på fiket, men Vincent skrek rätt mycket pga magknip och gaser, så det var inte så roligt för honom:/ När vi väl kom hem gjorde han värsta lasset i blöjan och sen var han en nöjd bebis igen:) Tur det, för det var nästan en vecka sedan han skötte magen sist! Tydligen är det normalt för bebisar som ammar att deras bajsvanor kan variera. Jag har fått lära mig att det är lika normalt att de bajsar 7 ggr per dag som att det går en vecka emellan gångerna. Okej, nog om bajsprat nu:)

Idag har jag varit på Modehuset med lillprinsen för att handla nya kläder till honom. Han växer ju så fort att han redan kan ha stl 68 nu! Den storleken brukar 4-6 månaders bebisar ha och han blir ju bara tre månader på fredag:) Stor kille! Så de mesta kläderna börjar bli för små..IGEN!:) Jag köpte iaf ett par fina snickarbyxor i jeans, en långärmad tröja, fem bodys och åtta par strumpor.

Ikväll har Kim och jag gjort fotavtryck på Vincent, handavtrycket gjorde vi för några dagar sedan. Sedan ska vi skicka tillbaka det till littlestar.se där de gjuter av det och så blir det en fin tavla. Imorgon ska jag skicka avtrycken med posten! Hoppas det blir fint!

Är så stolt över vår fina lilla son. Man blir så fascinerad av honom varje dag över hur han utvecklas. Det märks att han uppmärksammar sin omgivning på ett helt annat sätt nu och att han ser mycket bättre. Hans värld har verkligen blivit större!  Sakerna som hänger i babygymmet gillar han att gripa tag i och hålla fast eller bara slå på. Han verkar även vara medveten om att det är han själv som gör så att de rör på sig och det är härligt att se hans upphetsning och glädje när han sätter sakerna i gungning:)

Imorgon ska jag till frissan för att klippa och slinga mig!! Jippi!!


Hitta Vincent! Haha, han syns knappt bland alla kläder som han fick idag:)






Sötnosen..









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0