Vaccinerad..

Idag blev Vincent vaccinerad. En intramuskulär spruta i varje lår fick han och det låter ju inte direkt skönt! Jag var faktiskt lite nervös innan över hur han skulle ta det. Men han var så duktig! Första sprutan verkade han inte ens märka av knappt. Han gnällde till lite men var lika glad igen sekunden efter. Snacka om att man blev förvånad då! Sprutan går ju enda ner i muskeln och är rätt grov! Både jag och sköterskan blev snopna. Men den andra kändes tydligen lite mer. Men då var han ledsen högst i en minut, sen gick det över. Så det hela gick bättre än väntat!:)

Han vägdes och mättes också. 6985 gram och 64 cm lång är han nu! Sköterskan visade kurvan och där ligger han fortfarande en bra bit över medel, vilket är helt normalt och bra. Stor bebis med andra ord:)Samtidigt som han vägdes passade även han på att kissa. Jag kastade mig fram med min hand för att hejda strålen som annars skulle träffat sköterskans skrivbord, haha. Så jag fick högra handen fylld med varmt kiss, som sedan rann ner i vågen, trevligt va, haha. Men det var typ väntat! Det har faktiskt inte varit ett enda besök på BHV då Vincent INTE kissat. Han har kissat antingen på läkarens rygg, golvet, skötbordet eller som nu i vågen! Typiskt att bebisar måste vägas nakna ;-)

Sen efter BHV tog jag en promenad med honom i vagnen. Han somnade bums och har varit trött och lite ledsen strörre delen av dagen. Tror han haft lite ont i benen efteråt, för det var rätt vanligt sa sköterskan. Så jag gav honom en Panodil supp. Men den hade mest bara smält ut sen när jag kollade blöjan, så om den hade någon effekt kan man ju undra:/ Aja, Vincent har iaf överlevt sin första vaccination, nästa gång blir om två månader igen..Då blir det samma sprutor igen..Usch ja..

I eftermiddags var Kims pappa och hans fästmö på besök. Jag hade gjort paj som vi åt och sen fikade vi lite. Pajen hade ett väldigt annorlunda recept. Den innehöll bl a potatis, lök, tomat, äpplen, ost och curry. Den blev helt ok, men inte världens godaste. Nja, ingredienserna var lite för udda..

De blir nästan bara att jag skriver om Vincent märker jag. Trodde faktiskt inte jag skulle bli "sån", hehe. Jag menar, att innan jag fick barn tyckte jag det var sååå tråkigt med alla de som bara bloggade om sina barn hela tiden och det är precis det jag gör nu, ju! Jag har alltså blivit en "sån"! Hjälp!  Men jag märker att jag har ett behov av att göra det, så då får det väl vara så:)

Ska umgås lite med min kära Kim nu. Vincent somnade för ett bra tag sedan nu..

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0